شرح وظایف

·        اهداف واحد:

1.       افزايش دسترسي مردم به واحدهاي بهداشتي درماني استاندارد شده

2.       افزايش بهره­مندي مردم از مديريت جامع خدمات سلامت

3.       اجراي برنامه پزشك خانواده و افزايش سطح سلامت و آگاهي مردم

4.       افزايش مراقبت تحت پوشش در قالب پرونده سلامت

5.       اجرای طرح تحول نظام سلامت در راستای ارتقاء شاخص سلامت شهرستان

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------

·        شرح وظايف کارشناس مسئول گسترش:

6.       تعيين پراکندگي جغرافيائي واحدهاي بهداشتي بهداشتي در منطقه و نمايش آن در نقشه

7.       بررسي و تطبيق شرايط جغرافيايي و جمعيتي منطقه با امکانات فني و پوشش واحدهاي بهداشتي و پيشنهاد اصلاح طرحهاي گسترش يا     تبديل واحدها و تعداد پرسنل لازم

8.       اعلام اولويت بندی استخدام نيروهای مورد نياز

9.       بررسي و تطبيق نيروي انساني منظور شده براي واحدها و پيشنهاداصلاح تشکيلات آن

10.   تامين و توزيع نيروی انسانی

11.   تشکيل شناسنامه تجهيزات براساس ليستهای استاندارد

12.   پيشنهاد ايجاد ، احداث و استاندارد سازی و يا اجاره فضاهاي فيزيکی مورد نياز به مسئولان ذيربط

13.   اخذ مجوز بهورزگيری برای خانه های بهداشت فاقد بهورزدارای پست سازمانی خالی

14.   همکاري و هماهنگي لازم با شوراي مدير يا کارشناس آموزش بهورزی شهرستان تبریز جهت بهورزگيری مطابق دفترچه طرح گسترش شبکه هاي بهداشتي و درماني

15.   نظارت بر اجراي ضوابط گسترش واحدهاي بهداشتي ، ادغام خدمات و هماهنگي آنها .

16.   تهيه و اجراي پروژه هاي تحقيقات کاربردي در زمينه هاي مربوط به نظام بهداشتي در منطقه

17.   گزارش تنگناها و نارسائيهاي موجود و پيشنهاد راه حل مناسب

18.   هماهنگي و همکاري با برنامه هاي جاري بهداشتي در منطقه

19.   تهيه و ابلاغ ضوابط ،استانداردها درباره نظام بهداشتی ،تکنولوژی خدمات بهداشتی

20.   پايش فعاليتهای اجرايی مربوط به گسترش شبکه

21.   تامين نيروی انسانی و تجهيزات پزشک خانواده

22.   همکاری در نظارت و ارزشيابی تيم سلامت

23.   نظارت بر برنامه سياری و اجرای دستورالعمل تيم سلامت

24.   نظارت بر فعاليتهای خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی

25.   نظارت بر اجرای برنامه سامانه سیب در مراکز تحت پوشش

26.   انجام ساير امورات محوله طبق دستور مافوق مطابق مقررات

------------------------------------------------------------

·        شرح وظايف کارشناس پزشك خانواده:

1.       انعقاد قرارداد با اعضای تیم سلامت

2.       جمع آوري آمار ماهانه عملكرد تيم سلامت

3.       بررسي ماهانه عدم حضور، پاس ساعتي و وضعيت بيتوته پزشكان

4.       برگزاري جلسات ستاد اجرايي شهرستان و شوراي هماهنگي شهرستان

5.       برگزاري كميته هاي پايش و ارزشيابي، اداري و مالي، دارو، آموزش و پژوهش و...

6.       برگزاري منظم جلسات آموزشي پزشكان و ماماها

7.       تهيه جدول گانت پزشكان خانواده

8.       پايش و ارزشيابي برنامه هاي جارى

9.       مديريت و پايش برنامه پزشك خانواده و بيمه روستايي

10.   اعلام نیاز کسری اعضای تیم سلامت به صورت ماهانه به استان

11.   انجام ساير امورات محوله طبق دستور مافوق مطابق مقررات

---------------------------------------------------------

·        شرح وظايف کارشناس تجهيزات پزشكي:

1.       سرپرستي و نظارت بر تعميرات تجهيزات پزشكي

2.       رسيدگي به امور مربوط به تجهيزات پزشكي و تهيه برنامه­هاي تعميراتي و راه اندازي دستگاه­ها

3.       جمع­آوري اطلاعات لازم در زمينه نگهداري، تعميرات و تهيه لوازم ماشين­آلات و دستگاه­هاي پزشكي

4.       نصب و راه اندازي تجهيزات پزشكي براساس استانداردهاي تعيين شده

5.       پيگيري جهت رفع مشكلات مربوط به تجهيزات پزشكي

6.       نظارت بر تهيه قطعات يدكي و نصب آنها

7.       نظارت در بررسي پيشنهادهاي ارجاع شده مربوط به استانداردهاي وسايل و لوازم دستگاه­هاي پزشكي

8.       تهيه دستورالعمل و آموزش به كاركنان واحدها درخصوص نحوه كار با دستگاه­ها

9.       نظارت بر نحوه انجام كاليبراسيون دستگاه­ها

10.   نیاز سنجی مراکز تحت پوشش

11.   جمع بندی ، تحلیل و بررسی نیازهای شهرستان و درخواست خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز

12.    انجام ساير امور محوله طبق دستور مقام مافوق

-----------------------------------------------------------------------------------------

·        شرح وظايف کارشناس نیروهای شرکتی:

1.       انجام امورات مربوط به نیروهای شرکتی

2.       بررسي ماهانه عدم حضور، پاس ساعتي، مرخصی و ماموریت نیروهای شرکتی

3.       تکمیل فرم کارکرد نیروهای شرکتی و ارسال آن به استان جهت پرداخت حقوق و مزایا

4.       انجام ساير امور محوله طبق دستور مقام مافوق

-----------------------------------------------------------------------------

·        شرح وظايف کارشناس آمار:

1.       تدوین برنامه تفصیلی واحد آمار

2.       جمع آوري و استخراج آمار جمعيتي: جمع آوری و کنترل آمار جمعیت به تفکیک گروه های سنی شهری، روستایی، تیم سیار شهرستان و ورود

          اطلاعات به نرم افزار Excel، جمع بندی و استخراج آمار جمعیتی شهرستان

3.       جمع آوری، کنترل، تبدیل و استخراج آمار و اطلاعات مورد نیاز

4.       انجام سرشماري جمعیتی در سطح شهرستان

5.       جمع آوري ، كنترل ، تبديل و استخراج آمار و اطلاعات مورد نياز

6.       طبقه بندي ، تجزيه و تحليل و تفسير آمار و اطلاعات

7.       پايش و نظارت مستمر بر اخذ و ارسال آمار و اطلاعات مراكز بهداشتي درماني و خانه هاي بهداشت

8.       برگزاري كارگاه هاي آموزشي مرتبط با هر يك از برنامه ها

9.       شرکت فعال در دوره های آموزشی مرتبط با شغل و پیاده نمودن نتایج آن در انجام وظایف محوله

10.   آموزش به همکاران جدید الورود به سیستم (پرسنل طرحی)

11.   انجام ساير امور مرتبط با شغل برحسب نظر مقام مافوق و مطابق مقررات

12.   سازماندهی، اطلاعات بهداشتی و درمانی براساس استانداردهای مورد عمل

13.   انجام ساير امور محوله طبق دستور مقام مافوق

------------------------------------------------------------------------

·        شرح وظایف کارشناس ثبت و طبقه بندی علل مرگ:

 1.       تدوین برنامه عملیاتی ثبت و طبقه بندی علل مرگ

2.       تحلیل وضعیت علل مرگ در سطح شهرستان

3.       جمع آوری آمار مرگ و میر از بیمارستان، شهرداری ها (گورستان ها) ، مراکز خدمات جامع سلامت، خانه های بهداشت و پزشکی قانونی و هماهنگی با اداره ثبت احوال

4.       جمع آوری و نظارت بر تکمیل فرم های کالبدشکافی شفاهی برای مرگ در منزل

5.       ورود اطلاعات در سامانه نظام ثبت و طبقه بندی علل مرگ

6.       کنترل اطلاعات وارد شده

7.       حذف موارد تکراری و نهایی کردن اطلاعات وارد شده در سامانه نظام ثبت و طبقه بندی علل مرگ

8.       انجام ساير امور محوله طبق دستور مقام مافوق