· اهداف واحد:
1. افزايش دسترسي مردم به واحدهاي بهداشتي درماني استاندارد شده
2. افزايش بهرهمندي مردم از مديريت جامع خدمات سلامت
3. اجراي برنامه پزشك خانواده و افزايش سطح سلامت و آگاهي مردم
4. افزايش مراقبت تحت پوشش در قالب پرونده سلامت
5. اجرای طرح تحول نظام سلامت در راستای ارتقاء شاخص سلامت شهرستان
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
· شرح وظايف کارشناس مسئول گسترش:
6. تعيين پراکندگي جغرافيائي واحدهاي بهداشتي بهداشتي در منطقه و نمايش آن در نقشه
7. بررسي و تطبيق شرايط جغرافيايي و جمعيتي منطقه با امکانات فني و پوشش واحدهاي بهداشتي و پيشنهاد اصلاح طرحهاي گسترش يا تبديل واحدها و تعداد پرسنل لازم
8. اعلام اولويت بندی استخدام نيروهای مورد نياز
9. بررسي و تطبيق نيروي انساني منظور شده براي واحدها و پيشنهاداصلاح تشکيلات آن
10. تامين و توزيع نيروی انسانی
11. تشکيل شناسنامه تجهيزات براساس ليستهای استاندارد
12. پيشنهاد ايجاد ، احداث و استاندارد سازی و يا اجاره فضاهاي فيزيکی مورد نياز به مسئولان ذيربط
13. اخذ مجوز بهورزگيری برای خانه های بهداشت فاقد بهورزدارای پست سازمانی خالی
14. همکاري و هماهنگي لازم با شوراي مدير يا کارشناس آموزش بهورزی شهرستان تبریز جهت بهورزگيری مطابق دفترچه طرح گسترش شبکه هاي بهداشتي و درماني
15. نظارت بر اجراي ضوابط گسترش واحدهاي بهداشتي ، ادغام خدمات و هماهنگي آنها .
16. تهيه و اجراي پروژه هاي تحقيقات کاربردي در زمينه هاي مربوط به نظام بهداشتي در منطقه
17. گزارش تنگناها و نارسائيهاي موجود و پيشنهاد راه حل مناسب
18. هماهنگي و همکاري با برنامه هاي جاري بهداشتي در منطقه
19. تهيه و ابلاغ ضوابط ،استانداردها درباره نظام بهداشتی ،تکنولوژی خدمات بهداشتی
20. پايش فعاليتهای اجرايی مربوط به گسترش شبکه
21. تامين نيروی انسانی و تجهيزات پزشک خانواده
22. همکاری در نظارت و ارزشيابی تيم سلامت
23. نظارت بر برنامه سياری و اجرای دستورالعمل تيم سلامت
24. نظارت بر فعاليتهای خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی
25. نظارت بر اجرای برنامه سامانه سیب در مراکز تحت پوشش
26. انجام ساير امورات محوله طبق دستور مافوق مطابق مقررات
------------------------------------------------------------
· شرح وظايف کارشناس پزشك خانواده:
1. انعقاد قرارداد با اعضای تیم سلامت
2. جمع آوري آمار ماهانه عملكرد تيم سلامت
3. بررسي ماهانه عدم حضور، پاس ساعتي و وضعيت بيتوته پزشكان
4. برگزاري جلسات ستاد اجرايي شهرستان و شوراي هماهنگي شهرستان
5. برگزاري كميته هاي پايش و ارزشيابي، اداري و مالي، دارو، آموزش و پژوهش و...
6. برگزاري منظم جلسات آموزشي پزشكان و ماماها
7. تهيه جدول گانت پزشكان خانواده
8. پايش و ارزشيابي برنامه هاي جارى
9. مديريت و پايش برنامه پزشك خانواده و بيمه روستايي
10. اعلام نیاز کسری اعضای تیم سلامت به صورت ماهانه به استان
11. انجام ساير امورات محوله طبق دستور مافوق مطابق مقررات
---------------------------------------------------------
· شرح وظايف کارشناس تجهيزات پزشكي:
1. سرپرستي و نظارت بر تعميرات تجهيزات پزشكي
2. رسيدگي به امور مربوط به تجهيزات پزشكي و تهيه برنامههاي تعميراتي و راه اندازي دستگاهها
3. جمعآوري اطلاعات لازم در زمينه نگهداري، تعميرات و تهيه لوازم ماشينآلات و دستگاههاي پزشكي
4. نصب و راه اندازي تجهيزات پزشكي براساس استانداردهاي تعيين شده
5. پيگيري جهت رفع مشكلات مربوط به تجهيزات پزشكي
6. نظارت بر تهيه قطعات يدكي و نصب آنها
7. نظارت در بررسي پيشنهادهاي ارجاع شده مربوط به استانداردهاي وسايل و لوازم دستگاههاي پزشكي
8. تهيه دستورالعمل و آموزش به كاركنان واحدها درخصوص نحوه كار با دستگاهها
9. نظارت بر نحوه انجام كاليبراسيون دستگاهها
10. نیاز سنجی مراکز تحت پوشش
11. جمع بندی ، تحلیل و بررسی نیازهای شهرستان و درخواست خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز
12. انجام ساير امور محوله طبق دستور مقام مافوق
-----------------------------------------------------------------------------------------
· شرح وظايف کارشناس نیروهای شرکتی:
1. انجام امورات مربوط به نیروهای شرکتی
2. بررسي ماهانه عدم حضور، پاس ساعتي، مرخصی و ماموریت نیروهای شرکتی
3. تکمیل فرم کارکرد نیروهای شرکتی و ارسال آن به استان جهت پرداخت حقوق و مزایا
4. انجام ساير امور محوله طبق دستور مقام مافوق
-----------------------------------------------------------------------------
· شرح وظايف کارشناس آمار:
1. تدوین برنامه تفصیلی واحد آمار
2. جمع آوري و استخراج آمار جمعيتي: جمع آوری و کنترل آمار جمعیت به تفکیک گروه های سنی شهری، روستایی، تیم سیار شهرستان و ورود اطلاعات به نرم افزار Excel، جمع بندی و استخراج آمار جمعیتی شهرستان
3. جمع آوری، کنترل، تبدیل و استخراج آمار و اطلاعات مورد نیاز
4. انجام سرشماري جمعیتی در سطح شهرستان
5. جمع آوري ، كنترل ، تبديل و استخراج آمار و اطلاعات مورد نياز
6. طبقه بندي ، تجزيه و تحليل و تفسير آمار و اطلاعات
7. پايش و نظارت مستمر بر اخذ و ارسال آمار و اطلاعات مراكز بهداشتي درماني و خانه هاي بهداشت
8. برگزاري كارگاه هاي آموزشي مرتبط با هر يك از برنامه ها
9. شرکت فعال در دوره های آموزشی مرتبط با شغل و پیاده نمودن نتایج آن در انجام وظایف محوله
10. آموزش به همکاران جدید الورود به سیستم (پرسنل طرحی)
11. انجام ساير امور مرتبط با شغل برحسب نظر مقام مافوق و مطابق مقررات
12. سازماندهی، اطلاعات بهداشتی و درمانی براساس استانداردهای مورد عمل
13. انجام ساير امور محوله طبق دستور مقام مافوق
------------------------------------------------------------------------
· شرح وظایف کارشناس ثبت و طبقه بندی علل مرگ:
1. تدوین برنامه عملیاتی ثبت و طبقه بندی علل مرگ
2. تحلیل وضعیت علل مرگ در سطح شهرستان
3. جمع آوری آمار مرگ و میر از بیمارستان، شهرداری ها (گورستان ها) ، مراکز خدمات جامع سلامت، خانه های بهداشت و پزشکی قانونی و هماهنگی با اداره ثبت احوال
4. جمع آوری و نظارت بر تکمیل فرم های کالبدشکافی شفاهی برای مرگ در منزل
5. ورود اطلاعات در سامانه نظام ثبت و طبقه بندی علل مرگ
6. کنترل اطلاعات وارد شده
7. حذف موارد تکراری و نهایی کردن اطلاعات وارد شده در سامانه نظام ثبت و طبقه بندی علل مرگ
8. انجام ساير امور محوله طبق دستور مقام مافوق
|